Basisscholen

Over Step by step, Engels op de basisschool

Overweegt u Engels in te voeren van groep 1 tot 8 en vraagt u zich af hoe u dit kunt vormgeven? Step by Step kan u op weg helpen met advies over didactiek, methodekeuze, doorlopende leerlijnen en scholing van leerkrachten. Ook helpt Step by Step u met het opstellen van een beleidsplan.

Met een aantal implementatiebijeenkomsten krijgen leerkrachten meer zicht op de didactiek van Vroeg Engels. Een cursus Classroom English zorgt ervoor dat de eigen vaardigheden van de leerkrachten worden verbeterd. D.m.v. individuele begeleiding en klassenbezoeken kan de leerkracht nog meer op weg geholpen worden.

Step by Step verzorgt workshops voor de scholen die al langer bezig zijn met Vroeg Engels, zoals workshops over Coöperatieve Werkvormen, Differentiëren, Meervoudige Intelligentie en CLIL.

Onder de begeleiding van Step by Step kunt u toewerken naar het kwaliteitslabel van EarlyBird (erkend door het Europees Platform/Nuffic).